WoW The War Within: Stormbringer - Schamanen-Heldentalent lässt es Blitze regnen!

WoW The War Within: Stormbringer - Schamanen-Heldentalent lässt es Blitze regnen!

In WoW The War Within wird mit dem neuen Schamanen Heldentalent "Stormbringer" eine Klassenfantasie für Elementar- so wie Verstärker-Schamanen wahr. Nutzt die Macht eurer Ahnen und zerschmettert eure Gegner mit mächtigeren Blitzen und Gewittern als je zuvor.

Schamanen stehen in WoW ohnehin schon verschiedene Spielweisen zur Verfügung und sie können in die Rolle des Nahkämpfers, Zauberwirkers und auch des Heilers eintauchen.

Mit der Einführung der Heldentalente in The War Within bekommen die Klassen Zugriff auf die Heldentalentbäume, die eure Klassenidentität noch weiter verstärken und die Spielweise ein wenig auflockern soll. Nun wurde in der The War Within Alpha der neue Heldentalentbaum für den Elementar- und Verstärker-Schamanen vorgestellt.

Heldentalent Stormbringer - Elementar und Verstärker Schamane

Stormbringer zelebriert das Zaubern von Blitzen, da der Schamane die einzige Klasse ist, die derartige Zauber verwendet. Das neue Talent Tempest spielt hier eine essenzielle Rolle.

Durch den Verbrauch von Mahlstrom aktiviert ihr Tempest. Dieser ersetzt dann wiederum euren Blitzschlag und verstärkt nach dem Einsatz, je nach Spezialisierung, eure weiteren Fähigkeiten und gibt euch diverse Buffs.

Elementar-Schamane

  • Die Grundessenz von Tempest ist, dass eure Fähigkeiten eine zusätzliche Chance haben, zu überladen oder euch verstärkte Kettenblitzschläge als Spontanzauber zu gewähren, als würdet ihr eure Fähigkeit Sturmhüter aktivieren.

Verstärker-Schamane

  • Im Nahkampf beschwört ihr mit Tempest im Kampf zusätzliche Geisterwölfe, die euch unterstützen und wie gewohnt eure Fähigkeiten, als Natur- oder Feuerwolf, verstärken.

Heldentalente des Schamanen in WoW The War Within

Heldentalente des Schamanen in WoW The War Within Hier eine kurze Übersicht aller Heldentalente des neuen Stormbringer-Heldentalentbaums. Diese sind noch nicht final und können sich noch ändern.

  • Elementar-Schamane:
    • Tempest: Every 400 Maelstrom spent replaces your next Lightning Bolt with Tempest. Tempest deal (180% of Spell power) Nature damage to your target, and ((180% of Spell power) * 70 / 100) Nature damage to other enemy targets within 8 yds of your target.
    • Unlimited Power: Spending Maelstrom grants you 3% haste for 15 sec, stacking. Gaining a new stack does not refresh the duration.
    • Tempest: Increases the critical strike chance of your Nature damage spells by 10% and the critical strike damage of your Nature spells by 5%.
    • Shocking Grasp: Your Nature damage critical strikes reduce the target's movement speed by 50% for 3 sec.
    • Supercharge: Lightning Bolt and Chain Lightning Elemental Overloads have a 50% chance to cause an additional Elemental Overload.
    • Arc Discharge: When Tempest strikes more than one target, your next 3 Chain Lightning spells are instant cast and deal 75% increased damage.
    • Storm Swell: When Tempest only strikes a single target, gain 30 Maelstrom
    • Rolling Thunder: Gain one stack of Stormkeeper every 50 sec
    • Voltaic Surge: Crash Lightning, Chain Lightning, and Earthquake damage increased by 15%.
    • Conductive Energy (NYI): Lightning Rod targets now also take 20% of the damage that Tempest deals, and Tempest also the applies Lightning Rod effect.
    • Nature's Protection: Targets struck by your Tempest deal 10% less damage to you for 6 sec.
    • Surging Currents: After using Tempest, your next Chain Heal, or Healing Surge will be instant cast and consume no Mana.
    • Awakening Storms: Lightning Bolt and Chain Lightning have a chance to strike your target for (50% of Spell power) Nature damage. Every 3 times this occurs, your next Lightning Bolt is replaced by Tempest.
  • Verstärker-Schamane
    • Tempest: Every 40 Maelstrom Weapon stacks spent replaces your next Lightning Bolt with Tempest. Tempest deal (180% of Spell power) Nature damage to your target, and ((180% of Spell power) * 70 / 100) Nature damage to other enemy targets within 8 yds of your target.
    • Unlimited Power: Spending Maelstrom Weapon stacks grants you 3% haste for 15 sec, stacking. Gaining a new stack does not refresh the duration.
    • Tempest: Increases the critical strike chance of your Nature damage spells by 10% and the critical strike damage of your Nature spells by 5%.
    • Shocking Grasp: Your Nature damage critical strikes reduce the target's movement speed by 50% for 3 sec.
    • Supercharge: Lightning Bolt and Chain Lightning have a 35% chance to refund 3 Maelstrom Weapon stacks.
    • Storm Swell: When Tempest only strikes a single target, gain 3 stacks of Maelstrom Weapon
    • Arc Discharge: When Tempest strikes more than one target, your next 3 Chain Lightning spells are instant cast and deal 75% increased damage.
    • Rolling Thunder: Tempest summons a Nature Feral Spirit for until canceled
    • Voltaic Surge: Crash Lightning, Chain Lightning, and Earthquake damage increased by 15%.
    • Conductive Energy (NYI): Gain the effects of the Lightning Rod talent: Lighting Rod: [Tempest: Tempest][ Elemental: Earth Shock, Elemental Blast, and Earthquake / Lightning Bolt, Elemental Blast, and Chain Lightning] make your target a Lightning Rod for 8 sec. Lightning Rods take 20% of all damage you deal with Lightning Bolt and Chain Lightning.
    • Nature's Protection: Targets struck by your Tempest deal 10% less damage to you for 6 sec.
    • Surging Currents: After using Tempest, your next Chain Heal, or Healing Surge will be instant cast and consume no Mana.
    • Awakening Storms: Stormstrike, Lightning Bolt, and Chain Lightning have a chance to strike your target for (50% of Spell power) Nature damage. Every 3 times this occurs, your next Lightning Bolt is replaced by Tempest.

Die The War Within Alpha Tests laufen aktuell noch und es gibt weiterhin einige visuelle und spielerische Fehler, bei der Umsetzung der neuen Talente. Wir sind gespannt, welche Neuerungen Blizzard noch für uns in petto hat und ob die derzeitigen Fehler vollständig bis zum Release ausgemerzt werden können.

Quelle: Buffed